Monday, March 26, 2007

T E M P U R













Nila gaya dan lagak ngeri derang-derang.. aku tak boh sume.. lelaen korang tgk kat potopej xai ke, ida ke eh.. heheh.. [gambar2 neh courtesy of xai]






Derang nih maen guling2.. terjun2.. rilek je dalam hutan curam berkayu2 berbatu2 tuh.. huu..gile









Qasey. aku tak jumpe la gambar kau pakai mask yang sgt merimaskan kau tuh.. heheh..










Gambar posing2 maut pun aku tak boh disini.. sile carik di memane fotopej berdekatan eh.. heheh






















------------------------------------------------------------------------------

Pada
25 Mac 2007, geng 8 sen gi maen PaintBall!! Giiiiile ah... antara geng yang hadir:

-Dani (Organizer)
-Xai (Organizer)
-Dakwan
-Ida
-Shah
-Suhaila

yang tak dapat hadir:
-Awi
-Odja

Note: sambung-sambung tajuk aku nih...

------------------------------------------------------------------------------


By: Huzai
Team:
Team Timba lah (Thiput Thedut)
Pengalaman Lengkap Tanpa Tapisan.

Masa brader tu start bagi briefing kat tengah markas. Aku dah terpecahkan satu pallet. Terpercik kena tudung. Maknanya... ada maknaaaaa tu. Memang dasar siput sedut betul. Itulah titik permulaan menjadi seekor siput sedut. Muahkahakahkahks. Benci betol.

Masa mula-mula start main.. team aku lawan team Sri Altantuya Sri Ayuthia altantuya. Ngeri seot. Kena main markas bawah pulak tu. Aku tengok mamat altantuya tu mcm rakus je. Ngan as3 lagi dalam team tu. Ngan syafik skali! Ahh tetekan. Masa mula-mula marshall suruh standby tu.. socks marker aku tak bukak lagi. Sejenak aku lupe macamana nak bukak. Pastu safety marker tu pon on lagi. Aku lupe. Kene tekan ke luar ke biar ke dalam ke ape ke. Sebab die tak bagi test tembak lagi taim tu. Lepas dah start tembak botol tu. Semua lari bertempiaran. Gila lah. Aku jadi blur. Taktau nak lari mana. Strategi pun tak ada. Lari ke kiri. Sekali tak perasan tiba-tiba dari celah pokok keluar si syafik. Dia cop ngn marker dia. Ahhh!! Mati dah. Kena lari bawah balik recharge nyawa. Pastu naikkk balek. Bila dah naik.. mula main sembunyi-sembunyi. Pandang kiri pandang kanan. Nak tengok musuh. Pandang kanan balek. Sekali... zzzas kena tembak! Kat telinga kiri. Terus berdengung telinga aku. Langsung mati. Huarghhhh... benci. Baru pakai pallet 3 bijik je!! Gila banyakkk lagi balance.

Kedua. Lawan team Diera. Diera pahlawan terulung wanita. Haha. Ngeri beb! Nasib baikkkkkkk lah dapat main atas. Kami main backup je banyak. Aku Zaki ngn Fariz. Best la jugak main mcm tu. Tapi.. draw akhirnya. Eh.. ke entah ada sape tah yang menang. Aku pun tak ingat lah apa jadi dalam tu. Aku tau lari. Nyorok. Lari. Nyorok je. Haha. Kesudahannya.. masa pun habes. Dan macam biaselah... peluru masih banyakkkkk lagi. Alahai.

Ketige. Dan paling last. Lawan Dani. Dani!!! Haha. Aku tengok Zaki dah keluar. Fariz pon aku tak nampak posisi dia. Chinozie pon tah ke mana. Eida je kat atas. Takde bekap siot! Kesudahannya.. aku meredah ke bawah. Sampailah ke tangki tu. Masa tu.. diorang (dira ngn suhaila sume) dah besorak.. cakap ada orang kat situ. Aku tak nampak. Pastu tengok air muka diorang pon macam tipu je. Macam susah je nak percaye. Sekali tengok.. Dani jerkah dari atas. Cakap Die! Die! Aku terkejut. Aku tembak dia. Haha. Dan aku masih lagi nak lepaskan trigger tu lagi seDas kat Dani. Haha. Best. Tapi.. sori dani. Hee Hee Hee..

Dan petunjukan chicken run korang. Pemandangan dari atas.. memang sangat kamikaze lah. Aksi Dop melompat merebut bendera utk dipacakkan. Aksi yang berkali-kali. Dengan si Altantuya sekali. Memang kamikaze lah. Haha. Tapi.. berbaloi kan.

Sekarang.. aku dah jadi pengguin. Jalan kena tegakkk je kaki. Tak boleh bengkokkan. Sakit wo! Pastu naik turun tangga adalah satu penyeksaannnnnnn. Belakang pinnggang pon sakit gile. Hari-hari tampal koyok. Peha kiri kena tembak. Nasib baik lebam ngn bengkak je. Lutut kanan pon kene tembak. Naseb baek tak belobang. Bengkak ngn lebam je. Takla terok macam mereka yg melecur berdarah berluka bagai.

Bab makan. Aku tak sempat brekpes pon pagi tu sebelum lawan. TElan air milo je segelas kat umah. Tu yang tecungap-cungap nak mati. Stamina maken pancit dibuatnya. Lepas dah lawan gile-gile baru terhegeh-hegeh carik mihun mader. Sedap wo! Terima kaseh buat Dani sekeluarga. Atas makanan dan segala hamper bagai. Oke.. itu ajela kot laporan bertempur aku.

Oh ye... grup 2.. sapeeee lah yg tembak telinge aku tu ek? Berdesing wo. Kalau aku dapat... siaplah! Haha.

By: Shah
Team:
Chipan Angkasapuri
Pengalaman Lengkap Tanpa Tapisan edisi Bernafas pakai topeng.

Sesak, sesak betul nafas aku. Rasa macam Dark vader bila pakai mask tu. Lepas tu napas pun bunyi macam mana dark vader bernapas. Kuat...macam lembu lepas sembelih.

Sepanjang game, aku jadi sniper. Dua kali kat base atas, satu kali kat base bawah. Base atas paling best, sebab sebagai sniper ko boleh nampak semua posisi. Peluru sampai pun ko boleh nampak. Macam mana boleh nampak, senang saje. Sebab bila kat atas musuh dari bawah akan menembak, daya pecutan peluru tu semakin berkurangan sebab bila musuh tembak dari bawah peluru tersebut terpaksa melawan daya graviti bumi. So pecutan peluru tu semakin perlahan. Nah...ko akan nampak peluru tu bergerak dengan begitu perlahan. Dan dengan machonya kau boleh mengelak peluru tersebut. Serius macam cita matrix plak.

Ada sekali tu aku lawan satu geng ni. Aku nampak kepala sorang perempuan yang bertopeng berlari-lari anak mendaki bukit. Mungkin sebab bukit tu tinggi, aku rasa dia kepenatan. Tapi aku tak kasihan, sebagai sniper...aku kena menjalankan tanggungjawab aku. Kalau dia tak mati, aku yang mati. Tak pun geng aku yang mati. So aku aim baek-baek, sebiji macam radi aim burung2 yang bertenggek kat hutan berincang tu.

So, aku pun lepaskan trigger...pomm!! sebiji tepat kena kat kepala. Tapi aku tengok dia macam relex aje. Aku tembak lagi...aku rasa banyak jugaklah aku tembak dia. semuanya kena kepala. Aduhai! rasa bersalah pulak aku tembak orang pompuan ni. Tak cowboy langsung, hilang ciri-ciri kegentleman aku. Bila abis game, rupa2 nya orang yang kena tembak tu adalah lediagli. Yaaa...ampun ledi....kalau aku tawu tu ko...for sure aku tembak sampai peluru aku habis. Ha ha ha....

Pastu, aku cuba jugak aim kat huzai, tapi sayangnya dia tak menonjolkan diri. Takut lah tu...

Pastu aku dengar ada orang tertonggeng.....walaupun aku tak sempat melihat aksi tertonggeng tu, tapi aku nak gelak jugak kat sini....Akakakakakakakaka

Dani plak aku tengok banyak habiskan masa kat base camp. Tapi dani done a great job, bila ada satu mamat (geng HP yang nak blah ke shell tu) yang cuba curi flag pada minit2 kecemasan. Aku rasa mamat tu memang tak nampak dani kat situ. Baru aje nak meraikan kejayaan mendapatkan bendera, tak pasal2 kena tembak. Kesian...jatuh berdebub macam nangka busuk.

Dop pulak memang kewl. tangkas macam kuda belang (bila sebut kuda ni aku teringat kat su, akeekkekekeek). Aku suka game last sekali tu. Rising flag, setiap kali geng hijau pacakkan flag, aku nampak dop dari jauh berlari dan menendang flag tersebut. Sampai tercampak bendera dari tiang. Sampai marsyal terpaksa 'pause'kan game sebab nak pasang bendera pada tiang tersebut.

Huh!!! menci betul aku dengan topeng tu, dah lah susah nak bernapas. Nak tengok kaki sendiri pun susah. Dua tiga kali jugak aku bukak topeng dalam zon perang tu. sampai kena sound dengan marsyal.

Eh...aku dengar ada orang langgar bungker sampai runtuh....korang tahu tak siapa?

Overall, memang best bangat...Rasa macam nak masuk PLKN plak.

Okey lah...

Chow...chee...chow....


-------------------------------------

By: Suhaila d SENGAL d CHAMP
Team: SENGAL d CHAMPION!!
Penampilan Sulong

sebelum perlawanan
------------------------------
aku da lame tringin nak main.. da byk kali aku ajak bdk2 aku main, tp sume wat bodo je.. tp bile dani ajak main hr tu.. aku rs aku la antara org per1 yg angkat tangan nk join.. hepi x terkate sbb da lame ngidam nak main mende ni..

mule2 dani kate maks 20 org je, time tu ade bape kerat je.. pastu pakat2 ajak bsk2 8sen, pastu aku pon menyebar2kan bdk2 aku, still memasing wat bodo.. pastu ms main game badminton (aktiviti mingguan yg aku n bebudak wat) terjumpa liza n kari, so aku gatal2 mulut la ajak dorg skali.. n dorg pon rupenye mmg tringin nk main.. so.. on... :D

skali tau2 je dani kate da ade 31 org.. perghh... hebat tul marketing dorg ni.. kekeke.. aku x sabar nak tau aku dok dlm group mane since dani/huzai kate nk main liga.. time tu dlm otak aku kate.. cukup ke bullet nk main liga 4/5 game? pastu huzai/dani kate leh topup bullet yg harge sekotak rm320.. ok la.. leh la sedapkan ati aku sket.. pastu aku tnye lg bape lame main tuk 1 game.. huzai kate 5menet je.. ms tu aku pikir.. 5menet??? nk main hape camtu.. nk aim org pon amik ms 7mnt.. tp rupe2nyeeeeeeeeee.. kakaka.. pancit.. kakka.. belagak cam hebat.. :P


hari kejadian
-------------------
janji amik zaki kul 9.45 kat umah dia.. tepat kul 9.50 aku sampai.. mlm sbmlm tu, dani da igtkan beli sudu garpu plastic tuk mkn2.. same gak igtkan beli tepung nk rejam zaki+dani sndr.. kakakak.. dlm kul 11 sampai umah dani, yg ms tu dorg pon da siap2 nk kuar.. seb baik sempat sampai.. kalu x kena tinggal.. huhuh..

dlm kul 12.00 sampai hutan bolacat tu.. yg lain2 da ramai gak yg sampai.. yg puratenye sume aku xkenal.. tp game pnye psl wat2 la cam da kenal 21thn.. kekeke..

mak dani lead senamrobik.. pastu brother2 tu kasik cite psl etika bermain.. ms tu rs seram sejuk je dgr abg tu terang psl marker la.. psl mask la.. psl etika dlm pdg la perghh.. seram beb.. rs cuak pon ade.. tp dlm ati excited nk main ni..

team kena rombak balik.. aku masuk group no.3, yg semua makhluk dlm tu aku mmg x kenal lgsg.. even dorg da kenalkn diri memasing pon, still aku dpt igt sape name dorg..kakaka..yg aku tau adik huzai sorg dlm group aku.. n diera n jue (kwn adik dani) yg laki sorg pon aku x igt name.. kekeke.. ooo.. kepten je igt name dia.. name dia fariz.. :D kwn sape aku xtau.. :D

game 1
-----------
group aku ngn group sakai mule2 kena panggil bertempur.. wahh.. time tu gile seram sejuk tgn x terkate.. ms brother tu kasik mask n marker.. lutut da rs gegar da.. tp sbb ecited pnye psl nk main.. redah jela..

group ktorg dpt bhgn atas.. sampai atas, kepten wat strategi.. tugas aku ngn jue kena bekap kapten kalu dia nk gerak.. ok.. kire senang la keje aku.. lps botol jatuh, bermula la aksi penyurukan yg selamat.. dlm pala time tu nk crk banker terdekat je sbb takut kena tembak.. da dpt banker.. dlm pale nk menembak je.. x kire la ape mende yg aku tembak.. asalkan aku tembak.. ntah cam ne.. skali dussshh!! Kena sedas kat kepala.. ntah makhluk mane ntah yg tembak..

hampeh tull.. cpt2 aku gi recas blk.. time tu bullet da nyawa2 ikan.. lyn tembak lg.. pastu bullet habis.. aku da gabra.. tetiba jue dtg kat aku.. dlm ms yg same aku ade nmpk pala sorg musuh kt banker x jauh kat dpn aku.. aku ckp kat jue suh dia tembak pala tu.. tp btul2 abis je aku ckp.. tetiba.. "Die!! die!!" cessssssssssss...!!! mangkuk tingkat tul darkwan!! padahal dia pon da xde bullet time tu.. cesssssss!!! pastu marshall suh gi recas blk.. aku ngn jue pon berusaha merecas kan diri sndr.. sep pokok.. tp lps je sep pokok.. br aku tringat.. eh ni kali ke-2 aku sep pokok.. kakakak.. ahhh.. lantakla.. marshall x kate
pape pon.. kakakaka..

pastu aku gi kat kepten aku.. aku ckp aku da abis bullet, tp aku wat dummy shoot kasik kaver dia, pastu suh dia lari gi amik bendera.. n at last.. strategi berjaye!! SENGAL menang bergaye!! muahahaha..

lps game mmg napas tercungap2 nk mati la.. rs cam nk tercabut jantung.. tp mmg syok gilossssss!!!!

game 2
-----------
yg ni aku lwn ngn group Siput Sidut.. ktorg dpt kat bwh lak.. gile mencabar.. cam biasa.. startegi yg same.. aku ngn jue kena bekap kepten tuk dia lari amik flag.. aku in d same time kena tgk2 flag gak.. kali ni aku clean.. x kena tembak lgsg.. n cam game yg 1st ktorg menang bergaye lg skali.. kakaka.. sori la huzai+ieda.. aku pon xtau la camne group ktorg leh menang.. kekekke..

tp aku pelik la.. ms game on,aku x nmpk lgsg huzai ke, ieda ke zaki ke.. sorg pon aku x nmpk.. ntah mane dorg nyuruk ntah.. :P takut la tu.. kakakak (gile riak ni)

tp yg pasti.. dok area bwh ni mmg lg super duper penat sbb kena daki bukit.. gilo cam nk tercabut da jantung.. fuh fuh fuh..


game 3
-----------
kali ni lwn ktorg geng cipan angkasa.. geng qasey.. kekeke.. skali lg dpt area bwh.. n startegi tetap x berubah.. aku still dok kat banker yg same.. tp kali ni flag mmg btul2 kena jage rapi.. aku mmg asik kena attack ngn org atas.. ntah sape ntah.. sampai la org atas tu turun 1 banker ke bwh.. bullet da nazak.. dia lak hebat menyerang.. dan last2 bullet aku habis.. ahh sudah.. aku try intai belah kiri, dia tembak kiri, aku intai kanan.. dia tembak kanan.. aku hulur marker.. dia tembak gak marker.. aiseh.. ilang akal.. skali kena sebijik kat peha.. haduiii.. gile sakit.. seb baik jeans tebal.. n seb baik cat x pecah.. pastu kena lg skali kat mask.. lg skali nasib baik.. bullet x pecah.. aku siap pggl marshall suh wat cekpaint lg.. :D n kali ke-3 kena kat blkng.. pon bullet x pecah.. mst hangin je makhluk yg aim aku tu.. :D

tp nasib x bape nk baik.. kali ke4 sedas kena kat dahi.. haduiiii.. super duper sakit... seb baik ade lapik tudung.. kalu x mau luke dahi aku.. tp yg ni kompem mati.. marshall suh recas.. sepantas kilat aku bgn sep pokok.. tp mmg da tertulis la hr tu bkn hr group ko qasey, by d time aku sep pokok, astri dtg nk amik flag, dan aku berjaye menDie kan dia ngn marker tanpe bullet aku tu.. kakaka sape suh kamikaze dtg kat situ time aku ade.. mmg sah2 cam serah diri la.. n game over ngn seri bergaye..

seb baik seri, kalu kalah wat malu je.. :D lps game br aku tau syafik yg dok aim aku tu.. cess!! ko mrh sket dia dani.. :D


show game
-----------------
mm syok tgk dorg main.. gile mencabar.. sume pakat2 kamikaze je main.. mmg hebat la korg.. n lps tu br aku sedar game da nk abis n br trs cam addicted lak nk main.. x sabo nk tunggu next game.. bile ek cik organizer..?? :D

anyway... SENGAL mmg menang bergaye hr tu.. muahaha.. berkat x kenal sume ahli group.. bravo2 SENGAL.. kakakak.. SIPUT SIDUT, berlatih lg kuat2 ek.. geng SAKAI, ko tunggu la.. aku menDie kan ko lak pasni (khas tuk Darkwan :P) geng CIPAN ANGKASA.. leng kali nk amik flag tu toleh kiri kanan dulu ek.. kakaka.. papepon korg
mmg ROK!!!

papepon aku hepi gile main game tu.. hepi sbb sronok main.. n hepi sbb wat 1st timenye aku jumpa Ieda, Qasey n Darkwan (die! die!) korg mmg rok! br 1st time jumpe tp rs cam da 32kali jumpe.. tp aku xnak ckp ngn darkwan dah..! :P kakaka.. gurau2.. nnt aku kasik naik kude pree.. kalu x pon nnt aku kasik kucing jalanan pree kat ko.. nak?? nak?? kkakka..

pas kuar dr utan, blk umah amik brg, trs blk ke kl blk nk cek in tuk weksop kat Q hotel.. ngn muke sememeh, ngn tudung kalerful ngn baju tompok sane sini, aku heret beg masuk bilik taklimat yg pd ms tu da halfway stat.. sume tgk aku pelik je.. seb baik kat umah sempat tukr jeans, kalu x mau aku kena halau dr hotel kakaka..

kul 10.30, br masuk bilik.. then br mandi.. pastu br la sedar bdn da sakit gileeeeeeee.. pastu lebam kena tembak da muncul.. haduii.. tido pon asik terjage2 je.. xtau la tekejut sbb terkenen kena tembak or sbb x selasa tido ngn bdn sakit or sb teralih tmpt tido.. yg nyata.. pg smlm aku bgn kaki da stat sakit..nk sujud gile seksa!! haduiii.. tp aku x cam huzai la jd penguin.. at least aku leh kaver lg jd manusia normal.. time turun tangga n solat jela rs langakh tu sumbang sket,.. kakaka papepon.. aku sabar nk main lagi weh!!! da rindu gile nk pegang marker tu.. cume aku x suke la mask dia.. :P

<<>>

By: Dop
Team: Sakai
Pengalaman Lengkap dgn Tapisan He he he.

Sebelum Hari Perlawanan

Petang.
Duit dlm poket tinggal RM40. Aku nak beli pelindung tangan dgn glove tapi duit mcm xcukup. Jadi aku periksa dulu dlm Maybank Bangsar kalau budak2 ni dh masukkn duit. Masih, RM9.61. Aku telefon En. X, dan minta dia masukkan duit dgn budak2 yg lain. Masa tu dia masih tidur. Aku minta maaf juga la, sbb kacau tidur dia.

Duit pun xberapa ada, skali aku teringat yg aku masih xambil kad kredit AEON aku. Aku buat saje2 baru ni sbb dia kata kalo guna kad kredit AEON dgn Jusco Card, dpt double point kt Jusco Card tu. So, aku apply lah. Pukul 6:18 ptg masa tu. Aku bertolak ke Midvalley utk collect card, dan sampai pukul 6:30 ptg.

Lepas ambil card, aku pun teringat yg aku mmg xde kasut nk main Paintball ni. Sblm ni, aku main guna kasut housemate aku. Teringat juga pada seluar dan baju yg aku guna sblm ni kena tegur dgn officemate aku. "Go-cart pakai baju ni jugak". Yelah, aku tade baju *kataku menunduk pilu

Jadi, aku pun cuba-cuba kasut. Beli. Lepas tu, nampak seluar. Beli. Aku pun MEMANG xada seluar track yg panjang tu. Lepas tu tengok tali pinggang. Beli juga.

Kasut = RM69.90
Seluar = RM69.90
Tali pinggang = RM29.90

Setiap item ada potongan 20%. Walaupun aku sbrnya agak kesal dgn perbuatanku ini kerana tidak berbelanja dgn berhemat, akan ttp aku xdpt lagi menerima hinaan dan cercaan yg kuterima oh. Lalu .. zass ... rasmi la kad kredit AEON tu (sambil terlebih dahulu mengeluarkan J-Card).

Pastu balik la rumah, makan kat luar sbb plan asal nk masak kat rumah tapi sbb aku tak beli barang mentah jadi makan kt luar lah. Sambil balik, aku pun msg Suhaila. The rest is history, keke.

Di Hari Perlawanan

Altantuya (Salman) tepon, kata mcm mana plan sbb dia nk pegi rumah tunang dia di Subang Jaya lepas game. Last2, kami resort utk aku pegi ke Terminal Putra dgn LRT. Aku pun, disebabkan Unta aku tgh overhaul, jadi ia msh dlm pantang sehingga 16-April ni. Kalau pegi Rimba Harmonis dgn Unta aku dgn 60 km/j, mahu 2 jam baru smpi. Dlm perjalanan, dia soh aku turun kt Wangsa Maju lak. Tunggu dlm 10 minit, pastu dia sampai dan kami sarapan di Wangsa Maju Seksyen 2 pukul 10:00 pg. Salman smpt balik rumah utk mandi, sbb malam sblmnya dia kerja sehingga 8:30 pg.

Hajat sebenar mmg nak cari pelindung tangan (aku pun tatau nk sebut apa, alah .. yg selalu kalo org pakai naik moto atau kete tanak terbakar kena cahaye matahari tu ah) dan glove Bell yg tutup separuh jari tu, tapi sbb nak cepat jadi xjadi. Tapi aku bgtau Salman, yg glove Racing Boy tu aku mmg bawa. Salman kata, pakai glove tu je. Pro pun pakai yg tu sbb full. Glove Bell separuh yg aku nk beli tu, tak bagus - katanya.

Aha, aku tepon famia. Dia kata budak2 berkumpul di rumah dia dgn Dani. Aku yg ingat2 lupa pun meredah yg tak berapa meredah sbb terus jumpa rumah famia. Part ni aku skip lah.

Smpi kat Rimba Harmonis, En. Cx dh hangin sama aku sbb lmbt. Bla bla bla, pastu Dani dan friend pun smpi, dgn Mader Dani pun ada skali dgn hamper. Masa ni Salman bisik kat aku - "Wah, bagusnya mak dia. Siap support lagi". Aku senyum je. Sbb mak Dani, bukan mak aku huhuhu.

Stretching
* masa ni ada orang seluar dia terkoyak di bahagian kelengkang

Game I
Posisi: Panjat bukit
Lawan : Grup Sengal
Keputusan: Kalah

Masa prebiu masuk dlm field, aku usha orang yg aku rasa boleh lari. Jadi aku ckp sama Lan, sama ada dia boleh atau x. Dia kata dia boleh. Lepas tu, aku sempat dengar Mader Dani pesan sama Dani

"Dani, jaga adik"

Dgn itu, pembahagian posisi aku jadi mcm ni.

Frontmen
- Aku
- Lan

Centerman
- Zira
- Liza

Backman
- Kimi
- Boboy
- Dani

Masa mula shj, aku dah lari ke depan. Tapi, entah mcm mana, ada pallet terbang dan kena loader aku - membuatkan byk pallet jatuh. Kemudian, opponent flanking dari sblh kanan kami. Aku backup sblh kanan. Peluru tak kena, one by one berhadapan. Marshall kata aku mati (tapi sbnrnya tak kena pun). Lalu aku sep pokok huhu. Aku pegi left flank pula, tengok ada sorang insan terngendap-ngendap. Sekali dia bangun, lalu aku tembak dgn sebiji pallet yg tinggal. Tak kena. Dia tembak tembak, lepas tu tade tembakan lagi. Aku datang dekat, lepas tu aku sergah.

Ada dua orang rupanya, wahahaha. The rest is kudastory.

Pastu aku take cover balik, tapi lutut pulak terdedah. Kena tembak kat lutut, dan aku eliminated.

Kemudian, dari kejauhan luar padang sana, kulihat si baju hujau mengambil bendera. Pandanganku berbalam-balam ..

Game 2
Posisi: Atas bukit
Lawan : Grup Cipan Angkasa
Keputusan: Menang

Sblm game, aku ckp dgn semua orang.

"Skrg kita analisa, kenapa kita kalah tadi"

Posisi pun berubah di bahagian center dan back. Liza ditugaskan utk jadi sniper di fortress. Zira dgn Kimi di bhgn Center manakala Dani dan Boboy msh sbg backman. Aku dan Lan, juga sbg frontmen.

Mula2 game, drg dh serang. Aku xsempat ke depan belah kiri, opponent player dgn baju merah dah advance ke depan. Aku tembak sekali, peluru tak splash. Aku tembak dua kali, pun tak splash juga. Tipu punya baju.

Aku tunggu isyarat dari Liza. Bila aku tengok belah kanan clear, aku pergi belah kanan. Berbalas tembakan, sehingga peluru habis. Aku drop marker, dan berlari utk breakthrough dari tengah. Tapi kena tembak. Angkat tangan, aku balik ke belakang.

Sambil sep pokok, aku tengok kedudukan semua orang dan pemain lawan. Drg dah datang dekat dekat sangat, dan situasi = hopeless untuk kami. Aku ambil nafas kejap, lari lelaju, melangkah bunker (feveret action), dan mendapatkan bendera.

Berjaya.

Aku ambil marker aku semula, Lan ucap tahniah.

"Cayalah bos"

Cipan Angkasa protes dgn Marshall, yg aku dah kena tembak sblm ambil bendera. Marshall buat paintcheck, dan tengok badan aku cuma ada satu bekas tembakan di bahagian lengan.

Menang, tapi aku tak puas hati sbb sbnrnya tadi hampir betul nak kalah.

Game 3
Posisi: Bawah bukit
Lawan : Grup Siput Sedut
Keputusan : Menang

Sblm perlawanan, aku tengok board. Grup Siput Sedut cuma mengumpul 5 mata sahaja. Pastinya, mereka lebih tertekan utk mendapatkan mata sedangkan kami sudahpun memperolehi 10 mata. Sementara Grup Siput Sedut mengambil tempat, aku mengumpulkan semua orang di luar medan tempur. Aku mengambil keputusan utk bertahan.

"Orait Sakai, skrg ni, kita akan camping. Lan, ko xlarat nak buat running lagi kan. Ko jadi mid (centerman). Kimi, Zira - korang forward (frontmen). Dani dgn Boboy, back. Liza, jaga bendera - terutamanya pada minit-minit terakhir mmg diorang akan buat running. Itu paling penting. Jangan leka. Dani, Boboy, semua orang - masa kritikal ialah masa Marshall buat counting untuk end of the game.

Kalau seri, kita dapat 5 mata dan kita masih lagi atas dr diorang. JUST DEFEND. Tapi kalau korang tengok ada peluang utk ambil bendera, dan confident utk ambil bendera, then proceed. Seronok ambil bendera ni sbb sangat thrill.

Anyway, tiada tekanan dlm game ni. JUST DEFEND, AND ENJOY YOUR GAME."

Kemudian, kami pun dipanggil utk masuk ke medan pertempuran. Di dalam, aku menunjukkan tempat mereka perlu bertahan. Boboy di sebelah tengah, Dani di sebelah kanan, Lan di sebelah kiri, Kimi dan Zira yg menjadi umpan supaya mereka tidak berfikir yang kami cuma bertahan dlm perlawanan ini dan Liza yg menjaga bendera. Setelah perlawanan bermula, semua orang pun berlari ke arah posisi masing-masing dan aku cuma menunduk, melihat keadaan pertempuran.

Serangan dari kanan !

Dani agak tertekan utk mempertahankan kedudukan, menyebabkan aku mara untuk memberi bantuan sokongan dari belakang. Satu musuh berjaya ditumpaskan. Seorang lagi datang; aku berlari dan menembak. Entah peluru datang dari mana, kena pada badan. Lalu aku pun pulang semula ke markas, utk sep pokok.

Semasa charge nyawa, kelihatan Lan agak relaks bertahan di sebelah kiri. Boboy tertunduk-tunduk, sedang Liza mencari-cari kedudukan musuh. Sekali lagi di sebelah kanan. Aku terus lari memberi bantuan. Setelah berbalas-balas tembakan, musuh tumpas. Aku sendiri tak pasti sama ada aku kena tembak atau tak jadi aku hadap penonton dan mereka kata aku masih hidup. Aku pun berlari semula tapi Marshall kata aku dah mati laa.

Sebelum melangkah keluar, aku sempat tuang belen pallet aku ke loader Dani. Dari luar, aku lihat situasi perlawanan. Famia meluru dari atas. Dani menoleh, menyusup dgn pantas dan dgn tangkas menembak dgn mulut.

DIE!

Famia ke atas semula, dan Dani pergi ke posisi sblm. Boboy ketika itu sudah kena tembak agaknya, dan dia berada di tempat permulaan perlawanan dan mengangkat sedikit mask. Boboy neh, mengikut Sapik agaknya ehehehe. Dalam padang pun angkat mask.

"Boy! Tunduk Boy! Tunduk!"

Tak tahu la dia dengar ke tak. Tapi dia tunduk juga lepas tu.

Dari jauh, aku nampak Kimi dah hampir dgn kwsn musuh.

"Storm the front! Storm the front!"

Aku harap Kimi boleh secure satu lagi bunker di hadapan supaya Siput Sedut lebih tertekan. Best defence is the good offence. Berjaya. Kimi menoleh ke belakang, dan dari riak badan, meminta pendapat sama ada kedudukan di sesuai atau tidak atau perlu advance lagi ke hadapan. Sambil menjerit, aku beri isyarat dgn tangan supaya dia stay.

"Get in position! Get in position!"

Aku jerit, dari tempat penonton la ehehehe. Paling risau la aku bila diorang ni out of position. Dgn kedudukan yg selesa, tak ragu-ragu lagi kami akan mencapai objektif tidak lama lagi sambil menunggu minit-minit terakhir. Tanpa diduga, Kimi berlari dan mendapatkan bendera lawan. Aku tak dengar kata-kata dari Marshall. Dengan tiba-tiba juga, Nasir meluru dari tengah untuk mendapatkan bendera kami. Liza menembak. Kena! Tapi tidak pasti sama ada Marshall nampak atau tidak. Keputusan perlawanan tidak tahu.

Keputusan kemudian diumumkan. Kami menang! Yes-lah. Aku pergi kpd semua orang dan mengucapkan tahniah atas kesungguhan yang ditunjukkan.

"Good game!"

Game 4
Posisi: Bawah bukit
Lawan : Handsome
Keputusan : Kalah

Dalam perlawanan pertunjukan ini, aku pakat dgn Salman mengenai strategi. Ialah aku - drop marker dan terus mencacakkan bendera. Aku namakan ini sebagai "pre-emptive strike". Tetapi, belum sempat aku cacakkan flag, musuh dah cacakkan flag mereka terlebih dahulu. Haram je, tak sempat buat apa2. Jadi apa yg aku buat, ialah menjatuhkan bendera lawan la. Tapi kena tembak.

Charge nyawa, aku ambil marker dan meluru ke hadapan semula. Salman berlari, tetapi kelihatan misi gagal. Marshall masih on his counting. Aku berlari semula ke hadapan, slide dan menyepak flag. Dan kena tembak.

Charge nyawa, aku tak fikir apa, terus berlari, nampak flag musuh masih on, meluru ke flag dengan hasrat utk jatuhkan. Sblm sampai, aku kena tembak. Misi tak berjaya.

Counting is still ON, aku berlari lagi tapi dah kalah.

Game ini ialah game yg paling aku tak ingat sbb aku cuma berlari, melompat dan kena tembak. He he he.

*****
Game favourite aku ialah Game 3 sbb
i) Well-executed plan. Semua orang dlm posisi yg ditugaskan.
ii) We're not under pressure, before and within the game berbanding dengan Game 2.
iii) We're enjoying our Game.
iv) Everyone is doing their job

Dani - Managed to defend right side dgn baik slps aku keluar. Aksi cemerlang ketika owned Famia.
Boboy - Selain dari larian Nasir pada minit-minit terakhir, tiada serangan yang berjaya menembus bahagian tengah
Lan - Musuh tak advance dari sebelah kiri, bermaksud sblh kiri berjaya bertahan dgn baik
Kimi - Walaupun target aku cuma seri, tapi Kimi dpt terjemahkan "ENJOY YOUR GAME" dgn mendapatkan bendera musuh.
Liza - Kalaulah Kimi tak berjaya mendapatkan bendera, Nasir tetapi berjaya ditembak.
Zira - Tak nampak apa dia buat, tapi dengan tiada serangan dari bahagian tengah, pastinya meletakkan dia sbg umpan adalah berkesan. Mungkinnya peluru musuh banyak dihabiskan utk menembak Zira tetapi tak dapat.

Akhirul kalam, aku ada pengakuan. Ini adalah game kedua aku di Rimba Harmonis, selaku game Paintball kedua juga sepanjang karier aku sbg pemain Paintball amatur. He he he he he.

40 comments:

~inilah saya~ said...

Wei..apasal ada gambar burung bangau menonggeng tu. Yang pakai baju merah tu....

Ha ha ha

Gambar dop, sereis tangkas macam kuda belang.

me_ said...

glamer gile la awek baju kaler merah tu.. cam ayu je.. hampes daniiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!

xpe2.. sesape yg nk crk pembunuh upahan.. leh hire awek baju merah tu.. sharp shooter tu.. kakaka

~inilah saya~ said...

ayu ke? akekekeek....ni namanya masuk lift pastu tekan butang naik atas.

Mana pejuang2 yang lain. sonyap ajo.

famia said...

ahkahakhakhakahkahkas.
hampir sume orang.. ade aksi masing-masing. saba ye.. ade lagi banyak aku tgh resize. letihhhhhhhh nak resize sume.

wey...
cite la psl kuda tu.
aku teringinnnnnnnnnnnnn la nak tau.
nak tau! dop nak tau!
qasey cite la qasey.
adegan suhaila jd kuda.

nak tauuuuuuuuuuuuuuuu.

p/s: suhaila asik kaver kapten diaaa je. gambar diera pon antara yg paleng banyak beraksi. gambar fevret aku.. nanti aku letak fotopejes..

antaranya:
- diera ngn kari main cop2 ngn marker yg dah takde peluru di balek pokok.
- dop yg tgh beraksi sambil melompat mempijak flag.
- suhaila dibalek cahaya tgh tetonggeng.

laen2... tungguuuuuuuuuuuuuuuu.

~inilah saya~ said...

Famia! Ko nak tahu ADEGAN Suhaila jadi Kuda?

Ha! ha! ha! ha!

Hanya mereka yang berimiginasi tinggi sahaja yang dapat membayangkan ADEGAN tersebut.

Kui..Kui..Kui...senak pewut aku ketawa kuat-kuat.

Famia, bila nak upload gambar2 tu. tak sabar aku nak update blog aku ni. Inilah nasib orang takde kamera, menumpang kasey orang lain. Adusssss.......

me_ said...

kepada sume ahli 8sen yg lain (yg x join bolacat) tlg jgn percaya kpd propaganda yg cube disebarkan oleh mereka2 diatas.. tujuan mereka adalah semata2 nk menjatuhkan kejuaraan SENGAL yg hebat itu kerana mereka sume jeles sbb K***H kakaka.. tu psl mereka cube mereka2 crite yg x bape sedap mengenai salah sorg anggota SENGAL (awek yg pakai baju kaler merah itu.. )

woii.. kalu jeles tu ngaku jela... kakakakaka.. idup SENGAL!! die!! die!!

DarkWan said...

Alkesah, tengah malam sblm main Paintball 25-Mac-2007, Suhaila mesej mengenai perkembangan watak Suhaila dlm cerita 8sen ..

(ke aku yg mesej Suhaila dulu? tak ingat ..)

Kuda, er .. Suhaila:
Mcm mana dgn watak Suhaila dlm 8 sen? (siyes aku xingat, Suhaila - ko btolkan dialog ko snirik)

Aku :
Ala, malas la aku buat tragedi-tragedi ni. Kejap pth kaki la, pth tgn la, kena langgar lori bajak sawah la. Aku buat Suhaila masuk tangki najis je.

Suhaila:
Siap ko esok aku tembak (agaknya kot .. again .. sila betulkan .. hehe)

Pastu, aku pun balas, tapi tak dapat deliver sbb kredit aku tinggal 3 sen .. he he he. Bila pagi tu aku topup, aku pun resend mesej aku seperti di bawah ..

Aku :
Ok la, aku apgred ko jadi penjaga kandang kuda

Itu je ceritanya, mengenai Suhaila dan Kuda. Cerita-cerita lain, boleh tambah sesedap rasa asalkan ada dua ayat ni. "Suhaila" dan "kuda".

Ehehehe.

famia said...

wey.
aku da tau sape tembak telinge aku dr jarak jauh kat atas tu.

ko la qaseyyyyyyyyyyyyyyyy!!
woooooooooo.. jage ko.
berdesinggg siot.

ko ke ek.
aku rase ye.
sbb kene dr atas. tekejot aku.

~inilah saya~ said...

Suhaila...

Ko pernah tengok tak iklan budak makan vitamin c kat tivi tuh.

Saya makan K U D A...

Rupa-rupanya kat setiap pil tu ada abjad ABC yang membentuk perkataan K U D A.

Saya pun mahu makan K U D A selepas ini.

Comel sungguh pil-pil K U D A tuh.

hahahaahaha....

~inilah saya~ said...

Famia,

Iyer ke aku...ha ha ha...sowey aar. Nafas aku sesak pakai topeng dark vader tu sampai pandangan pun menjadi kabur.

Adusss...sendi aku masih sakit-sakit lagi ni. Aku nak makan pil K U D A. Korang-korang nak tak pil K U D A?

ha ha ha

me_ said...

oii dop!! ko yg msg aku dulu.. ko kate jgn tembak ko sbb kite geng.. pastu aku replai aku ckp xkire la geng xgeng aku tembak gak sbb korg yg plg dkt ngn aku.. nk tembak musuh jauh sgt.. pastu bla bla bla (aku x igt).. pastu ko apdet aku ko ckp ko tgh wat sambgn chpt 2 br msk m/s 3.. pastu aku rplai suh ko wat lmbt2, pastu aku x kasik ko matikan watak pompuan sopan tu (suhaila la tu) dgn ikut storyline dani sbb sadis sgt.. pastu la yg ko ckp masuk tangki tutttt tu.. pastu aku rply kate korg mmg patut kena tembak.. pastu ko x rplai dai.. (rupe2 xde krdt) kakakak.. sok pg2 aku dpt sms ko blk kate nk apgred.. tp aku x rply sbb nk gi mandi.. kekekee

oiii dop!! kan aku da kate jgn cite kat dorg!! cessss!!

~inilah saya~ said...

Suhaila dan lain-lain

elek....aar....

heheeh...nanti aku belanja korang makan tosei + teh tarik cap daun pandan.

hehehehehe

me_ said...

sesungguhnye aku xde kena mengena pon ngn kude itu.. kakaka.. itu adalah popaganda dop semata2 nk menjatuhkan group SENGAL.. kikiki..

dop jeles la tu sbnrnye ktorg mng kan? kan? kan?? ;))

DarkWan said...

oo .. aku da teringat sekarang .. ehehe.

eh mana ada aku ckp aku takkan citerkan pasal kuda tu aa? aku cuma cakap yg aku tanak cite pasal ko buat muka kontrol cun je.

eh. EHEHEHEHEHE.

~inilah saya~ said...

Dop,

Aku pun maseh ingat muka kontrol cun tu.

Comelnyer...miow...miow...miow....

Oppss!!!! terlepas plak...

me_ said...

amboii.. tul2 jd lauk aku ni.. eh dop!! aku ade ckp hr tu aku da xnak ckp ngn ko kan.. dah..dah.. senyap!! :P

dani/huzai: bile lg 2nd perang.. aku nk tembak dop ni.. nk balas dendam! muahahaha..

~inilah saya~ said...

he he he....

:-)

famia said...

haha.
korang buli la suhaila sehabis baek.
silaaaaaaaaaaaaaa lah ye.

aku izinkan.
ahkahkahkahkahkahks.


p/s: sebelum beperang kali ke2.. sebelum kamikaze.. aku nak main basketball dulu. membina stamina yg dah 0.08%.

DarkWan said...

putih putih melati ali baba ..
merah merah delima miau miau ..


tetiba teringat pulak kat lagu fifi neh. miahahaha.

p/s: qassey, part bunker tu aku mmg nampak bunker tu jatuh kena langgar tapi aku tatau la sape yg langgar. aku ingatkan ko, keke.

famia said...

haha. mmg qaseyyyyyyy la yg langgar bunker tu. semata-mata nak serang sambil membuat kamikaze kat eida.

gileee mamat tu.
ahkahkas.

~inilah saya~ said...

ha ha ha...

Actually, kasut aku takde break...momentum waktu tu sangat tinggi. lekuk-lekak licin membuatkan aku kehilangan daya rintangan. Akhirnya...Dushhh!!!!

Terbalik bungker. Lagipun aku nak test bangker tu, takdelah kuat sangat pun.

Ha ha ha

Darkwan: aku suka lagu tu
putih putih melati ali baba ..
merah merah delima miau miau ..
cikebom..cikebom..

....sapa tawu lagu ni boleh terus sambung...syokkss

famia said...

haha.
elehh.. kalo nak nyanyi lagu tu..
buat la ngn gaya skali.

ola oli kuberi nama,
saudara saudari,
cikebum cikebum,
malam-malam minggu,
siang-siang minggu,
disko.. disko..
putih-putih melati itu suhaila,
merah-merah jelita jadi kuda..

hah hah hah.

~inilah saya~ said...

Famia ko ni nakal betul yer...

Akekekekekekek

DarkWan said...

ola oli kuberi nama,
saudara saudari,
cikebum cikebum,
malam-malam minggu,
siang-siang minggu,
disko.. disko..


pada bahagian yg aku terangkan tu, aku rasa lagu budak perempuan main getah ni.

lagu yg aku ingat mcm ni;

ola oli kuberi nama
marilah bermain
cikebum cikebum ..

putih putih melati ali baba
merah merah delima miau miau
siapa yang baik hati dengan orang
tentu disayang emak

me_ said...

nyanyi la sepuas ati korg.. xde efek kat aku pon.. weeekkkkk!!

famia said...

wah!
suhaila bagi aku nyanyi sampai hati puas lah.
wah!

mari nyanyi lagiii skali..

ola oli kuberi nama,
saudara saudari,
cikebum cikebum,
malam-malam minggu,
siang-siang hari,
disko.. disko..
putih-putih melati itu suhaila,
merah-merah jelita jadi kuda..

siapa yg baik hati itu famia,
hah hah hah haaaa...


p/s: dop... vesyen manekah yg ko nyanyi. takpenah dengar pon. mcm nyanyian lagu kanak2 yg suci je tu. ni la jadi bila sangap sume dapat penalti round 2. haha.

~inilah saya~ said...

Aku tak sampai hati pulak lah nak buli suhaila. Kesian lah aku tengok dia. Dah...dah su, pegi lap air mata tu.

Korang ni teruklah, tengok su dah menangis dah....

Ha ha tak tawu dia dah nangis.....

famia said...

haha. cayalah dop.
aku kagum jugak ko boleh lari unarmed gi rembat bendera tu.
fuiyo huiyo utk ko.

dan mintak sori la kat geng2 ko.
sbenanye bukan lambat.
sbenanye kami tak bagitau time startnye mmg kol 12 ke 12 lebihan.
abg tu lambatkan time kite.
sbb team yg sebelum kite tu 10 org je. maka.. dia kata dia nak mintak permisyen mendahulukan mereka.

mintak sorila ye psl x teros terang. aku takot ramai dtg lambat. maka.. sbb tulah tak diwar-warkan game start kol 12 lebihan.

Dani neh said...

:: mentunggu sambungan 'to be continued' dop ::

me_ said...

dop cepat sambung dop!!! :D

~inilah saya~ said...

Patutleh second round dop lambat...rupanya menyiapkan laporan seperti yang diminta oleh famia & dani (pro.manager)

Aduhai........

Dani neh said...

dop..
lihat gambarajah2 di atas...
mereka juga menembak memegang tank Co2.. heheh...

*pasni aku prektis pegang marker tangan kiri

me_ said...

kekeke.. tank co2 tu besar sgt.. bikin kaco kosentrasi je.. da alang2 terjuluq cam tu, pegang jela.. kakakakak

famia said...

aku sokong kakkuda.
haha.
aku x reti pegang senapang.
pegang kamera aku reti la.

famia said...

(komen selepas entri dop)

yela.
yelaa..
yelaaa..

kalau nak berjaye..
wajibulghunnah terima 1001 kekalahan.

sentiasa kalah x bemaksod lemah.
sentiasa menang pon x bemaksod hebat.

sepandai-pandai tupai melompat..
kuda pon reti juga melompat..

maka... berusahalah! (ucapan utk diri sendiri)

Dani neh said...

laaaaaaa...

baru aku ingat...
kau bagi aku pallet tuh sbb kau kene keluar dah.....
kehilangan kapitan detik2 terakher..
heheh...

eniwei..
tengx dop... nanti nak maen lagi.. maen bola cat

DarkWan said...

agak nak jadi pingu lagi kan, kita main chicken run sampai lebam. ehehehehe.

famia said...

elehhh. sape penguin? sape? sape?
dah nak baek pon ni.
tengok.. aku boley belari sambil menyepak angennn..

see.. i can felaiii.
indahnye.

see mechanic mechanic sun flower in the law.. in the law.. ca ca ca.. ci ci ci.. ca ca ca.. ci ci ci.. 1.. 2..3 (entah la macamana eja.. aku belasah je tu asalkan sinonim)

*kalo tere.. teka la tu lagu ape.

me_ said...

bace entri dop cam bace buku cite la.. kekeke.. syabas dop.. anda telah menjadi kapitan yg berjaye dan glamer pd hr berkenaan.. hihihi.. x sabo nk main lagi ni..

asal korg mention ciken run je, mst aku tringat lg inggeris bdk2 yg tajuk dia Chicken Dance.. tiap kali lagu start kena menari steps Chicken Dance tu.. (aktiviti riadah ms aku jd fesi tuk program kemasyarakatan under maxis) syok oo.. :D

~inilah saya~ said...

Wooo...wooo...cepat sambung 8sen.