Wednesday, April 11, 2007

Pusingan 2 - Chapter 4

Joyah Call...Answer

Radi tersentak.. bulat mata Radi memandang skrin telefon ditangan nya.. sekejap matanya memandang kertas ditangan kanan, sekejap pula memandang telefon ditangan kiri.. pandangannya bersilih ganti antara telefon dan kertas..

“kebetulan apakah ini Ya Allah? Kenapa waktu-waktu begini dia telefon??”

Telefon ditangan masih menagih untuk diangkat.. menggeletar jari Radi menekan butang hijau.. Radi membetulkan suaranya, cuba mencari nada gembira agar tidak jelas kedengaran nada tangisan nya oleh si pemanggil.

“Oit Jo!! Apa kes telefon aku tiba-tiba ni?” dengan nada gembira yang di buat-buat Radi menjawap panggilan.

“Oii makcik.. kot ye pun happy dapat call dari aku, kasik la salam dulu ke.. paling koman pon ucap selamat ke.. perangai tak berubah.. gelojoh.. hahahah” kedengaran suara ceria si pemanggil.

Radi tersenyum kelat..

“Kau busy ke? Aku mengganggu kau ke?” soal si pemanggil bertubi-tubi.

“err.. tak adalah.. aku OK je.. kenapa?”

“eemmm.. aku.. err… akuu…. hmm.. tak adalah.. aku saja je nak tanya khabar kau.. dah lama tak dengar cerita dari Malaysia” suara di hujung sana menjawab.

“tak ada cerita yang menarik kat Malaysia ni Jo.. semua nya sama saja.. kalau ada cerita terbaru pun pasal aku nak kahwin ajela.. hihihih” Radi tersenyum nipis.

Suara di hujung talian senyap….. tiada sebarang jawapan mahupun perkataan yang keluar dari corong telefon Radi.

“Jo.. Hello.. Jo.. Oii Jo!! Ada lagi tak ni?” Radi memandang telefonnya..

“line ade.. blom putus lagi..” Radi membebel sendiri sambil memandang telefon bimbitnya..

Hello.. Ya.. ya.. aku ada.. ” Tetiba kedengaran balasan dari si pemanggil..

“kenapa tetiba hilang? Kat sana tak ade line ke? Orang kuning tak sampai sana ke?.. hahaha” Radi ketawa mengingat kembali iklan Digi di TV yang di tontonnya malam tadi..

“Orang kuning??” senyap..

“Hmm.. Apa2 la.. errr.. eemm.. betul ke kau nak kahwin Radi?? Bila?? Dengan siapa?” Si Pemanggil bertanya bertubi2.

“Hahaha.. apa la kau ni.. mana ada.. aku gurau jela.. yang ko kalut sangat ni kenapa?” Radi ketawa

“ Siapa la yang nak kat minah ganas cam aku ni Jo.. Orang nak tumpang tanya toilet pon tak berani agaknya.. hihhiih.. apa lagi nak ajak kahwin.. hmm..”Radi mengetap bibir sambil matanya menatap kertas kecil di tangan kanannya..

Satu helaan nafas di hujung telefon kedengaran..


“kau kat mane ni Radi?? Aku dengar cam bunyi ombak je” Si pemanggil masih setia bertanya soalan..

“errr.. hak ah aku kat tepi pantai.. kat Terengganu.. saja je nak melawat tempat aku belajar dulu” Radi membuat helah..

“hmm.. Tetiba aku teringat masa kita pergi Pangkor dulu kan.. Apa la cerita botol yang kita tanam dulu.. ada lagi ke tidak entah.. ke dah kena hanyut dek ombak.. entah apa la yg korang tulis agaknya ye..” Panjang lebar si pemanggil bercerita..

Radi menelan air liur.. perit tekaknya mendengar ayat2 dari si pemanggil.. Matanya tak lepas memandang kertas di tangan.. air mata kembali bergenang..

“kalau lah kau tahu Jo..” Radi berbisik di dalam hati.

“Err.. Radi.. kawan aku dah panggil la.. aku kena pergi la.. lain kali kita sembang lagi ek.. Take care girl.. Bye” si pemanggil telah pun memutuskan talian sebelum sempat Radi membalas..

Radi memandang telefon bimbitnya tidak berkelip.. perlahan-lahan di picitnya butang Power untuk mematikan telefon bimbitnya.. dia tidak mahu diganggu.. fikiran nya sudah sedia kusut di saat ini..

----------

Terasa janggal perbualan mereka tadi.. telefon ditangan ditenung lama.. Suara ceria yang sengaja dibuat-buatnya cukup menjadi bagi mengaburi pendengaran pihak di hujung talian.. Jo mengeluh perlahan.. ingatannya kembali mengingati perbualan sebentar tadi..

“tak ada cerita yang menarik kat Malaysia ni Jo.. semua nya sama saja.. kalau ada cerita terbaru pun pasal aku nak kahwin ajela.. hihihih”

Tersentak Joyah ketika itu.. terasa seperti kepalanya di hempap dengan batu besar.. lidahnya kelu, air matanya mula bertakung..

Radi dah nak kahwin?? Dengan Karem? Joyah mengetap bibir menahan perasaan.. segalanya bercampur.. sedih, marah, geram, kecewa.. semuanya menjadi satu.. rasa ingin dicampak kan sahaja telefon ditangannya ketika itu..

“Hahaha.. apa la kau ni.. mana ada.. aku gurau jela.. yang ko kalut sangat ni kenapa?”

“Gurau?? Ini bukan masa untuk bergurau.. aku bagai nak mati kat sini menahan pankreas ginjal bagai yang nak terkeluar ni.. ko boleh pulak buat lawak tali rapia kaler ijau.” Rengusannya hanya dibiarkan meletup di dalam hati..

Tetapi sedikit sebanyak jawapan dari Radi itu melegakan perang perasaan didalam dirinya.. sekarang memang jelas dan nyata bukan Radi yang menjadi pilihan Karem..

“Kalau betul la diaorg berdua kahwin, mahu tak balik Malaysia terus aku.. tapi kalau bukan Radi.. siapa??”

Sebenarnya bermacam-macam soalan yang ada dalam kepalanya sebelum dia menelefon Radi tadi.. bukan khabar Radi sebenarnya yang hendak di tanya. Tetapi soalan ‘Siapa yang bakal berkahwin dengan Karem’ adalah ibu bagi segala kemusykilan yang bersarang dalam kepalanya ketika ini..

“ishh.. kenapa lah tak terkeluar soalan tu tadi.. lain yang aku nak tanya.. tapi lain pulak yang terkeluar.. arghhh bodoh!!” Joyah menstarlait dahinya sendiri..

“huh..!” Joyah melepaskan keluhan sambil memandang kosong kehadapan.. kelihatan anak-anak muda berkulit putih berpasangan lalu lalang dihadapannya.. berbual mesra sambil berpelukan.. indahnya hidup mereka yang bercinta..

“hmm.. Tetiba aku teringat masa kita pergi Pangkor dulu kan.. Apa la cerita botol yang kita tanam dulu.. ade lagi ke tidak entah.. ke dah kena hanyut dek ombak.. entah apa la yg korang tulis agaknya ye..”

Botol itu.. kenangan dulu berlegar-legar dikepalanya ketika ini.. saat dia, Karem dan Radi memasukkan kertas rahsia hati masing-masing kedalam botol itu.. time capsule bak kata Karem..

“Time capsule?? Yang aku tahu time capsule tu yang dalam cerita filem-filem fiksyen orang putih je.. yang cerita ala-ala Back to The Future tu.. kekekeke..tak sangka rupa-rupanya kawan baik aku sendiri pon ada jugak time capsule ni ek.. hahaha..” Joyah tertawa ketika kali pertama Karem memperkenalkan botol tersebut kepada dia dan Radi dahulu..

Hmmm… kenangan.. adakalanya terlalu indah untuk dimiliki.. tetapi adakalanya terlalu pahit untuk diingati..

“apalah agaknya rahsia hati Karem yang tersimpan di dalam botol tu.. kalau aku dapat lampu ajaib Aladdin, aku akan mintak Jin Hensem tu bawakkan botol tu ke sini sekarang jugak, supaya aku boleh tahu apa yang tersimpan dalam botol tu.. oh.. tak lupa jugak mintak bawakkan Karem sekali..” Joyah tersenyum nipis memikirkan angan-angan mat jenin nya yang tak kan tercapai itu..

Lagu Come To Me nyanyian P. Diddy bersama Nicole Scherzinger berkumandang dari telefon bimbitnya.. Joyah memandang ke skrin.. nama Karem tertera.. Baru dipikir-pikir dah telefon.. panjang umur sungguh..

Karem.. kawannya yang satu ni tak pernah tertinggal bas untuk bertanya khabar tentang dirinya.. walaupon jarang Karem menelefon tetapi paling tidak mesti ada satu SMS akan dihantar sekali dalam seminggu atau 2 minggu untuk bertanya perkembangan terkini mengenai dirinya.. Sikap Karem yang mengambil berat inilah yang membuatkan Joyah berasa semakin jatuh hati pada lelaki itu..

Lagu terus berkumandang.. Mata Joyah masih melekat pada skrin telefonnya..

“kenapa Karem telefon?? Kan ke mahal nak telefon aku dari Malaysia tu… ape hal Karem telefon aku time-time ni??” Joyah membebel sendiri, namun tidak tergerak langsung jarinya untuk menekan butang hijau itu, dan akhirnya panggilan itu terhenti di disitu sahaja, tanpa Joyah mengangkatnya..

-------------------
“Arghh..!!” Karem membaling batu ditangannya.. melepaskan geram yang berbuku dihati..

“Apahal diaorg ni.. Yang dekat masuk voicemail.. Yang jauh tak berangkat.. Hari ni hari Jangan Angkat Telefon Sedunia ke??” Karem mengomel sendirian sambil jarinya menekan-nekan keypad telefon bimbitnya mencari menu Kalender.. Mahu dipastikan tarikh hari berkenaan..

“Gila.. mana ada dalam kalender dunia Hari Jangan Angkat Telefon Sedunia.. Aparaaaa… kikiki” Karem tertawa memikirkan kebodohan diri sendiri..

“hmm.. mana la Radi ngn Joyah ni.. time-time aku ada masalah ni.. dua-dua nya hilang entah kemana.. yang sorang masuk gua.. yang sorang lagi dah tidur mati agaknye..”

Karem sedia maklum yang waktu di Ireland adalah malam ketika ini, walaupun dia tidak tahu waktu sebenar di Ireland ketika ini, tapi dia juga pasti yang Joyah bukan jenis yang suka tidur awal.. tapi kenapa panggilan nya tidak berangkat..

“Joyah berak agaknya..” Karem menyejukkan hati nya sendiri..

“Yang si Radi ni pulak dah masuk ke gua mana.. asal aku call je cik secretary dia plak yang menjawap.. dah la dia balik last week tak nak singgah rumah aku.. kalau tak aku terserempak dengan adik dia kelmarin, confirm sampai tahun depan pun aku tak tahu yang dia ada balik minggu lepas.. hish…!!!”

Karem terus mengomel sendiri.. sekali sekala keluhan berat dilepaskan… Keluhan yang digunakan untuk menenangkan diri yang sedang dirundung masalah besar ketika ini..

Tinggal lagi lebih kurang 3 minggu..ataupun dalam 18 hari lagi untuk dia bakal menjadi tunangan orang..

“erkkk.. aku bakal bertunang?? Biar benar.. arghhh..!!”

karem meramas rambut nya.. terasa dirinya seperti anak-anak dara pulak bila di paksa bertunang dengan gadis yang bukan menjadi pilihan hati nya.. tapi lebih kepada pilihan hati ibunya sendiri.. Ya benar.. ibunya memaksa Karem untuk menerima gadis tersebut.. Gadis yang muda setahun dari dirinya itu.. yang Karem telah anggap seperti adiknya sendiri..

“Mak berkenan benar dengan dia tu Karem.. Lembut budaknya.. Sopan santun, tahu menjaga adap, hormat orang tua.. pandai masak lagi.. bertuah kau Karem kalau kau kahwin dengan dia nanti” Kata-kata ibunya masih terngiang di telinga Karem..

“apa kurangnya budak tu sampai kau tak nak kahwin dengan dia.. kau bukannya tak kenal dia.. mak tengok didikkan agama dia bagus.. pandai mengaji, solat pun dia tak pernah tinggal.. errr.. ada la jugak tertinggal seminggu dalam sebulan.. hehehe” sempat pula ibunya membuat lawak.. cisss..

“mak tak kira.. esok mak dengan Pak Ngah kau akan pergi merisik budak tu.. kalau kau sayangkan mak, kau kena bersetuju jugak untuk kahwin dengan budak tu” desak ibunya..

Memang Karem sayangkan ibunya.. terlalu sayang, tapi dalam menentukan corak hidupnya pada masa hadapan, itu adalah hak dia yang mutlak.. bukan ibunya mahupun sesiapa.. Karem maklum yang ibunya mahukan yang terbaik dalam hidupnya.. tetapi dia tidak boleh memaksa dirinya sendiri untuk menerima gadis itu di dalam hidupnya..

Sudah bermacam-macam alasan diberikan kepada ibunya.. sudah berbuih mulut Karem menyatakan yang dia tidak mahu dijodohkan dengan gadis itu, tetapi ibunya tetap berdegil.. mahu sahaja mulutnya menyuruh ibunya sahaja yang berkahwin dengan gadis itu ataupun pinangkan sahaja gadis itu untuk menjadi isteri kedua Pak Ngah nya.. tetapi akalnya masih waras dan dia masih menghormati ibunya.. dia bukan sekeji itu untuk berkurang ajar dengan orang tua, lebih-lebih lagi ibunya.. maka ditelan nya sahaja semua itu..

Sudahnya kelmarin ibunya bersama dengan bapa saudaranya telah pergi merisik gadis tersebut.. dan kepulangan ibunya dari rumah gadis itu membawa berita yang majlis pertunangan mereka akan berlangsung pada bulan hadapan..

Ahhh.. kenapa ibunya terlalu memaksa?? bukan gadis itu yang bertahta di hatinya ketika ini..Tetapi ‘dia’.. ‘Dia’ yang telah lama bertahta di hatinya.. perasaan yang telah lama di simpan kemas di dalam hatinya dan juga tertutup rapat dan tertanam kemas di dalam time capsule di Teluk Nipah itu..

Kenangan itu datang.. mereka bertiga bergelak ketawa sambil berlari berkejaran di kaki pantai Teluk Nipah.. Dia, Radi dan Joyah amat gembira ketika itu.. bergelak ketawa, bergurau senda.. dan akhirnya hari itu di tamatkan dengan masing-masing menulis rahsia hati dan memasukkan kedalam time capsule sebelum di tanam di tepi batu besar..

Arghhh.. apa la agaknya yang Radi dengan Joyah tulis ek.. kalau aku ade ‘Pintu Sesuka Hati’ Doraemon, mesti sekarang ini juga aku dah pergi ke Pangkor untuk membongkar rahsia hati mereka..

“huh!” Karem mengeluh lagi.. pada ketika dan waktu ini, dia tiada teman untuk mengadu masalah yang di hadapinya.. Karem merenung awan.. terasa rindu.. rindu pada ‘dia’ yang bertahta di hati..

“arghh..!! macam mana ni..?? macam mana aku nak mengelak dari bertunang dengan gadis tu..?? nak mtk tolong kat siapa ni? Radi.. kalaulah kau ada… harap-harap kau balik lah minggu depan.. atau minggu depannya..ahh.. tak kisah la kau nak balik bila-bila, asalkan sebelum majlis bertunang paksa aku tu..arghh.. tekanan sungguh!! Hish!!” Karem menyepak tunggul di hadapannya..

Mata Karem tidak lepas memandang seekor ayam jantan yang lalu dihadapannya..

“bahagianya jadi ayam.. tak ada masalah langsung.. tak payah susah-susah fikir kena kahwin paksa macam aku ni.. errr.. tapi masalah jugak kalau hari raya.. kena pikir cara-cara nak lepaskan diri dari kena sembelih.. uishh.. lagi berat masalah ayam ni rupanya.. hihihi.. ish... otak aku dah biul agaknya” Karem tersenyum nipis..
“Radi.. Mana kau pergi?? Kau sengaja off kan handset ke ataupun kau memang dalam gua sekarang ni.. Radi.. I really need you right now..” muka Karem mencuka..

Karem mencapai telefon bimbitnya kembali.. keypad di tekan, dan berhenti pada nama Radi.. butang hijau di tekan, dan telefon segera di rapatkan ke telinga nya..

“aku tak kira, selagi tak dapat, selagi tu aku akan terus call kau.. biar sampai penat cik secretary kau tu nak menjawap” Karem bertekad di dalam hati..

1.. 2.. 3.. Tutt tutttt.. tutt tuttt… bunyi talian bersambung di sebelah sana..

Yesss!!” Mata Karem bercahaya..
-----------------
p/s: Sori la korg aku pnye cerita slow mosyen sket.. balik-balik pusing kat situ.. mst korg busan kan.. ampunnnnnnn skali lagi.. gua tgh kering idea la beb.. sori ek.. ok nexttttttttttt.... :D

23 comments:

~inilah saya~ said...

me_

Mak berkenan benar dengan dia tu Karem.. Lembut budaknya.. Sopan santun, tahu menjaga adap, hormat orang tua.. pandai masak lagi.. bertuah kau Karem kalau kau kahwin dengan dia nanti” Kata-kata ibunya masih terngiang di telinga Karem..

Ulasan
Sopan santun? Akekekekekekeeke

1.Eja Adap adalah Adab.

2. Dialog ...kahwin dengan dia nanti” Kata-kata.... sebelum tanda ", sila letak koma atau noktah atau tanda baca yang bersesuaian yer. Mekasih

Sekian sahaja buat pagi buta ini.

~inilah saya~ said...

Wah...aku pengomen pertama rupannya...

Sambung tido balik laaa...

famia said...

hehe. suhaila..
aku puas hati je ngan cite ko ni.
best best..
menimbulkan kemusykilan je..
tapi yg penting... karem tak betunang ngn pilihan ati dia la.. haha..
best best..

eh..
karem ade mak ek?
aku ingatkan dia ada ayah je..
ohooo...

hehe.. sape 'Dia' tu suhaila..
aisehhh.. sape next ni?
sambong..sambong..sambong..

Dani neh said...

Dia tu 'D'...
'D' tu Danineh

hahaha.... woot!! woot!!

wawawa.. maken kompliketed citer neh, mmg menjadik tugas budak2 8sen lagi 4 sen tuh untuk piker.. haha.. naseb la koraaaaaaaang...

eniwei... congretz Suhaila, real nice one!! akusuka

*memule aku terpikir gadis sopan yang dimaksudkan mak karem tuh mungkinkah Suhaila.. tapi bile dah timbang2, BUKAAAN sbb budak tuh mude setahun walhal Suhaila NI TUA DAH... TUA SETAHUN.. heheh...

famia said...

tak kire.
nak komen lagi.

aku sukaaaa la baca lagi.
sbb tak spoil pon watak radi, jo ngn karem tu. hehe.

bestla.bestla.
sume jenis maen pendam2 dlm ati ni.
alahai. hehe.

cite ni ada iras2 ngn kaduk.
hehe.. tapi best. tapi best.

sambongla org next.
sambongla. sambongla. sambongla.

iwafays said...

Aku baru smpai opis neh tros bukak blog. Biase aku tgk skali lalu pastu rehat tgh ari baru bace abes.Tapi kali ni dak..aku terbace smpai abes!..kusyukkk sgt seh!

BES LA CITER KAU! krekekek!

Haih maken bedebar aku nak samong neh.Macam sme idea pon korang da masok..apela aku nak kelentong nanti neh..Ida plis jgn melencong jejawoh eh..penat aku nak pusing kang..hee

Ep Karem tokey ayam da nak betunang? Ngan kerani ladang ayam die ke? hee..meh aku bagi name meh.."Dania Aishah"..hahaha..tuh name anak sedare aku yg laher 2 bln lepas..hee!

LediAgli said...

ahaha... mati2 aku ingat aku yang mentules pas ni.. rupanya awi eh.. hehek... ampeh betol ingatan akuk...

aku sangat suka part karem compare diri dia dengan ayam.. hehehe

eh dani.. kalau D tu DANINEH .. karem tu sapa? heheeeeeee sapikah kah?

tapi kalau D tu FAMIA (eh boleh je kan D=Famia) Karem tu adalah seseorang yang sangat saspen.. sapekah (bukan sapikah) Karem? hwahahhwhwhHhahwawh


*Pissss

me_ said...

mari menjawab komen:

cek shah:
trime kaseh kerana membetulkan prosa kata dan ayat aku.. maklumla aku bongok sket BM Paras Tinggi :D

cek huzai:
err.. seigt aku, bapak karem yg da mati.. sbb tu dia amik alih ladang ayam tu kan?? eh.. ye ke?? kikiki.. anybodi yg alert psl mende ni?? :D

cek dani:
mmg mula2 aku nk wat pompuan yg mak dia nk minang tu Suhaila sbnrnye (ehem..ehem.. :D) tp bile tringat cite ko yg minah sopan tu tua setahun.. terpakse la kensel.. lgpon xmau la inteprem nama sendiri.. kang ko ngn Dop jeles.. kakaka..

cek awi:
kawen ngn kerani ladang ayam?? hmm.. cam menarik jugak tu kan.. pastu lps kawen memasing berebut nk ladang ayam tu.. kakaka.. err.. sedap la nama Dania Aishah tu.. swit sgt.. :D kem slm kat ank buah ko tu ek..

cek ieda:
eh.. aku rs ko la penulis seterusnya.. pastu br awi kan?? hmm.. ape kate surveyyyy!! :D

me_ said...

utk pe4sen yang lelain:
aku mmg saje xnak kasik watak khusus kat bakal tunang karem tu.. pepandai korg la pikir sapekah 'gadis' tu.. muakakaka..

bab 'D' a.k.a 'Dia' tu aku no komen.. Radi dan Joyah still berpeluang untuk merebut gelaran tersebut.. kakaka.. bes gak kalu ade watak misteri ni kan.. kang round 8 baru kite kasik reveal.. baru saspennnnnn.. muahahaha.. :D

cepat la sambung Cek Penulis yg ke5sen :D

famia said...

eh.. bukan ida eh pasni?
sbb.. setau aku.. awi ke 7..ke8 adelah oja..

oi ida.. turn ko la!
haahahahha...
selamad la ye.

"tapi kalau D tu FAMIA (eh boleh je kan D=Famia) Karem tu adalah seseorang yang sangat saspen.. sapekah (bukan sapikah) Karem? hwahahhwhwhHhahwawh"
haha.. mcm aremmmmm je pangai.
D tu takde kaitan ngn sebarang watak hidop atau matile.Radi pon takde kaitan ngn aku.watak rekaan semate dua mata.

iwafays said...

Hish! bkn turn aku turn hang la ida..
buat aku terkejot je..haih..

emm maken bes citer neh.bnyk soklan belom terjawab.Meh aku perhangatkan suasana meh..


Apakah berita "penting" yang ingin dikhabarkan Radi kepada Joyah? Mungkinkah Karem mengikut pilihan ibunya hatta sudah ada insan istimewa beraja di hatinya? Mampukah Joyah bertahan atau semakin terluka dan tertekan lantas dihanyut dunia sosialnya?

Apakah kisah seterusnya? Apa yang harus dilakukan oleh Karem terhadap desakan ibunya? Mampukah hubungan mereka bertiga bertahan?

Ikuti kisah selanjutnya nukilan Ida Hariyani di Chapter 5 akan datang!

famia said...

jeng jeng jeng...

*menambahkan efek bunyik lagu latar eklan kat atas

DarkWan said...

famia:
D tu takde kaitan ngn sebarang watak hidop atau matile.Radi pon takde kaitan ngn aku.watak rekaan semate dua mata.

bukan ko ke yg kate buat cite 8sen ni citenye mesti based on true story la kiranya sama ada diri sendiri atau kawan. cite betul, bukan fiksyen.

jeng jeng jeng ..

~inilah saya~ said...

Jadi korang rasa D tu memang wujudlah yer?

Sapa-sapa?

LediAgli said...

seb baek dop yang bukan D menjawab.. jeng jengggg... nantikan lah yer....

mwahahahahhaha....

takpe.. aku biar perot korang berdebar2 dulu...

famia said...

bukan ko ke yg kate buat cite 8sen ni citenye mesti based on true story la kiranya sama ada diri sendiri atau kawan. cite betul, bukan fiksyen.

jeng jeng jeng ..

haha. yela. tapi radi tu bukan aku pon yg pentingnye. hahahaha. habesss jadi camporan watak kawan-kawan je sume.

hehe.. tapi kan dope.. aku rase da jadi fiksyen ngn rekaan je sume ni.takpe.hentam sajalah labu.

me_ said...

aku tau D tu sape.. D tu ialah................................................................................................................

Dani neh said...

"DANI!!!", seraya melengkapkan ayat Suhaila

DarkWan said...

Misteri juga D ni yeh. Kasi misteri smpi abis juga la sampai orang setup website. Ha ha ha.

48 15 16 23 42

Sape tengok Lost tau le. Cam aram je.

http://www.4815162342.com/

me_ said...

aku tgk lost!! aku tgk lost!! sampai aku pon da terlost cite tu.. kakaka..

mari kite layan prison break lak skang.. kali ni xyah tekan2 no.. tp kite blaja bace tatu peta kat bdn maikel plak :D

iwafays said...

OC la best.. x pon Kyle XY haha

~inilah saya~ said...

apa benda korang cita ni, aku lost daaaa..........

Dani neh said...

hannah montana a best